Jak se stát (lepším) inzerentem v eSpolupráci

Zvažujete nebo jste se již rozhodli spustit svou reklamní kampaň u nás? Podrobnější informace a tipy naleznete právě v tomto článku.

Co je třeba a přes co „nejede vlak“?

1/ byt online projektem s konverzním místem (produkt, eshop, služba s formulářem)

2/ připravit reklamní prvky

3/ vyhodnocení

4/ komunikace

Co není třeba k zahájení spolupráce, jsou peníze - registrace i správa reklamní kampaně v eSpolupráci je zdarma!

1/ Nezbytný je tedy samozřejmě online projekt - tzn. mít produktový web

Abychom mohli konverze neboli prodeje či registrace sledovat, měřit a následně vyhodnocovat, musí vzniknout na internetové stránce. Takový web by měl být maximálně funkční a konverzní. Řada inzerentů považuje svůj projekt za dokonalý, ale zároveň pozoruje míru okamžitého opuštění nově příchozích návštěvníků například 70% a další procenta klientů jim utíká z formuláře. Ptejte se (klidně i nás:), ukažte svůj web nezasvěceným, raďte se s profesionály, zkoušejte, objevujte a v onlinu oblíbené slovo - testujte. Vyplácí se také sledovat trendy a investovat do vývoje a inovací. Na ty vám může vydělat třeba tak levný marketingový kanál, jako je právě affiliate spolupráce.

Jak se napojit na eSpolupráci? Jednoduše. Vložením tzv. iframe pixelu, což je krátký html kód, na děkovací stránku formuláře, nebo voláním post back URL. Skutečně se nejedná o nic složitého, tedy ani finančně náročného. Tyto měřící kódy dodává eSpolupráce po úspěšné registraci inzerenta a založení kampaně. Podrobnější informace o napojení jsou pro vás připraveny zde. Affiliate síť eSpolupráce funguje od roku 2010 na celosvětově známé platformě HasOffers.

Co dál? Nyní stačí nastavit pro partnery zajímavou odměnu za získání nového zákazníka či zájemce o produkt. Ta je v affiliate marketingu stěžejní. Aby spolupráce fungovala, je důležité, aby byli spokojeni všichni zúčastnění. Nebojte se začít s větší provizí - vždy můžete ubrat, ale pokud se objeví nový produkt, největší pozornosti partnerů se mu dostává právě při uvedení do nabídky sítě. Takové jsou zkušenosti. Pokud i po spočítání vzorců si nebudete jisti výší provize, zkuste se inspirovat konkurencí (třeba na přehledném www.affiliatekatalog.com).

2/ Reklamní prvky rozhodně nepodceňujte

Základ každé kampaně mimo textového odkazu jsou bannery jak statické, tak dynamické (nejpoužívanější rozměry: 300x250, 120x600, 160x600, 300x600, 970x90, 250x250, 468x60, 728x90). Na přání vám před výrobou rádi poradíme s velikostí bannerů nebo přímo doporučíme ověřeného a spolehlivého dodavatele. Emailová kreativa (newsletter, produktová nabídka) je vítaným reklamním prvkem neboť emailing je stále velice silný prodejní kanál a obrovské, legální, živé a udržované databáze našich partnerů se vašeho produktu jistě nemohou dočkat. Kdo jiný vám nabídne oslovení statisíců potenciálních klientů zdarma? Disponujete-li API napojením, nabídněte vaše formuláře zákazníkům prostřednictvím stránek partnerů - žádné přesměrování = vyšší konverzní poměr. Po zavedené spolupráci vám takový formulář klidně vyrobíme. Video se nyní čím dál častěji osvědčuje jako přívětivý a spolehlivý prodejce. I s tímto reklamním prvkem si partneři zkušeně poradí. Nabídnout lze samozřejmě také různé grafické prvky, loga atp. Zkrátka co sami dovolíte a uznáte za vhodné k propagaci vašeho produktu. Meze se rozhodně nekladou.

3/ Vyhodnocení - důležité pro všechny 

Partner vás propaguje a s tím jsou spojeny většinou nemalé náklady. Potřebuje vědět, jak si kampaň a prodeje vedou. Vy, jako inzerent zase můžete sledovat a ovlivňovat výkony jednotlivých partnerů. Proto eSpolupráce minimálně jednou měsíčně, potřebuje znát výsledky - každý dodaný lead (poptávka/objednávka/registrace) v předchozím kalendářním měsíci musí být v našem systému označena, jako Zamítnutý či Schválený. Identifikaci zde zajišťuje parametr SUB_ID, za který je dynamicky doplňováno unikátní číslo konverze, nebo chcete-li transakce. Vyhodnocení je možné také prostřednictvím zaslaných .csv souborů či u velkých objemů skrze již zmiňované API napojení. Samotná fakturace probíhá jednou měsíčně, právě na základě vyhodnocení a obnáší jednu fakturu, kterou od nás obdržíte. Nic víc.

4/ Komunikace

Od prvotních diskuzí o nápadu až po realizaci všemožné podpory prodeje je vždy číslem jedna. Říkejte nám, co se u vás změnilo a co se chystá, připravíme na to kampaně i partnery a tím zajistíme maximální využití možného. Máte nové bannery? Slevy? Soutěže? Informujte nás o tom. Mnohdy stačí jeden email. Jsme k dispozici na podpora@espolupráce.cz nebo na sociálních sítích.