Jak postupovat v souvislosti s novým zákonem č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru

Přidáno 23.03.2017

Jak od nás již jistě víte, zásadní pro affiliate partnery je rozlišení tipař versus zprostředkovatel. V tomto článku se dočtete, jak postupovat, abyste byli klasifikováni jako tipař.

Jak postupovat v případě, že ...

... používáte redirect (přesměrování affiliate odkazem/bannerem) z vašeho webu

V tomto případě je pro vás situace nejméně složitá. Jelikož skrze vás uživatel nevyplňuje žádost o spotřebitelský úvěr, ani nesbíráte jeho údaje, tak nenaplňujete charakteristiku zprostředkovatele a jste pouhý tipař.

Je ovšem ještě nutné brát v potaz obsah webu, protože i ten má vliv na to, jak budete klasifikováni:

  • Vyvarujte se doporučujících prvků, které by mohly navést uživatele k uzavření konkrétního produktu. Nepoužívejte proto obraty jako "doporučujeme Vám", "tip" nebo "nejvýhodnější" ve spojení s konkrétní půjčkou

  • Vyhněte se u půjček srovnávacím formulacím jako "nejnižší splátka" nebo "nízký úrok"

  • Pokud uvedete jakýkoliv údaj spojený s náklady půjčky (například výše splátky, poplatek, úrok, atp.) je nutné vždy uvádět reprezentativní příklad

  • Máte-li srovnávač, postavte jej tak, aby nešlo poukázat na to, že je nějaká půjčka zvýhodněna. Seřaďte například půjčky podle abecedy a viditelně na to na webu poukažte

  • Pokud budete tato pravidla dodržovat a budete u uživatele zjišťovat jen obecný zájem o půjčku, tak je vaše pozice těžko napadnutelná, protože jste udělali maximum pro to vyhovět zákonu.

 

... používáte iframe

V tomto případě pro vás máme také snadné řešení. eSpolupráce si zřídila zprostředkovatelskou licenci. Vy, jakožto provozovatel webu nám pouze poskytnete prostor pro umístění iframe formuláře. Potud se nic nemění.

My do našich iframe formulářů zakomponujeme decentní upozornění, že se jedná o reklamu eSpolupráce a vy nemusíte řešit zprostředkovatelskou licenci.

Podobně jako u předchozího bodu je ale třeba brát v potaz obsah webu, proto se v této oblasti naše doporučení shoduje s doporučením pro partnery, kteří používají redirect:

  • Vyvarujte se doporučujících prvků, které by mohly navést uživatele k uzavření konkrétního produktu. Nepoužívejte proto obraty jako "doporučujeme Vám", "tip" nebo "nejvýhodnější" ve spojení s konkrétní půjčkou

  • Vyhněte se u půjček srovnávacím formulacím jako "nejnižší splátka" nebo "nízký úrok"

  • Pokud uvedete jakýkoliv údaj spojený s náklady půjčky (například výše splátky, poplatek, úrok, atp.) je nutné vždy uvádět reprezentativní příklad

  • Máte-li srovnávač, postavte jej tak, aby nešlo poukázat na to, že je nějaká půjčka zvýhodněna. Seřaďte například půjčky podle abecedy a viditelně na to na webu poukažte

Pokud budete tato pravidla dodržovat a budete u uživatele zjišťovat jen obecný zájem o půjčku, tak je vaše pozice těžko napadnutelná, protože jste udělali maximum pro to vyhovět zákonu.

 

... používáte API

Zde je již situace více komplikovaná. Pokud byste pokračovali v činnosti beze změny, museli byste si zažádat o licenci zprostředkovatele, nebo se stát vázaným zástupcem jediné affiliate sítě.

Oboje může být v situaci, kdy ČNB ještě ani zdaleka nevyjasnila všechny nejasnosti kolem zákona, dost předčasný krok.

Naši advokáti navrhli tuto situaci vyřešit skrze smlouvu o marketingové spolupráci, kdy veškerou zákonnou povinnost převedete na nás a my licenci již máme. Pokud Vás zajímají podrobnosti, neváhejte nás kontaktovat na podpora@espoluprace.cz.

 
Zpět

Soutěž s Coolcredit.cz - vyhlášení vítězů

Soutěž s Coolcredit.cz.cz je u konce a zná své výherce. Podívejte se, kdo vyhrál finanční odměny! Připomínáme, že po celou dobu soutěže byla navýšená provize na 1 925 Kč, která se díky dosažení skvělých výsledků prodlužuje i nadále.

Více

Soutěž s Coolcredit.cz - průběžné výsledky

Přinášíme vám průběžné výsledky soutěže s Coolcredit.cz. Podívejte se, jak si stojíte oproti konkurenci!

Více