Jak označovat kliknutí a konverze

Základem správného vyhodnocení úspěšnosti vašich kampaní a propagací je mít vše správně označené. V následujícím článku vám řekneme, jak pracovat správně vygenerovat a pracovat s odkazy v kampaních.


 

V každé kampani máte možnost různými způsoby označit kliknutí a konverze, dále můžete upravit odkaz nebo vytvořit pixel měřící zobrazení. Všechny tyto prvky vám pomohou při orientaci v příslušném přehledu.

VÝBĚR KAMPANĚ A SEZNÁMENÍ SE S NASTAVENÍM ODKAZU
Začneme výběrem kampaně, kde budeme generovat náš unikátní odkaz a rovnou se přesuneme pod popisek kampaně, kde máme možnost vygenerovat náš unikátní odkaz.

Nyní jak vidíme, máme možnost přidat poměrně značné množství parametrů, které se následně propíší do odkazu.
 

URL KAMPANĚ
Na prvním místě vidíme (nebo můžeme vidět) URL KAMPANĚ, kde máme možnost vybrat cílovou stránku, kam bude náš odkaz směřovat. U některých kampaní máte na výběr z několika URL, které můžete propagovat, vyberte si tedy tu nejvhodnější dle Vašich požadavků.
 

KREATIVA
Dále si můžeme vybrat kreativu, která slouží zpravidla k vygenerování HTML kódu formuláře nebo banneru, ten následně můžeme umístit na své webové stránky. K této kreativě se vám vygeneruje i samostatný odkaz, který je použit v html kódu.
 

VYGENEROVAT ZKRÁCENOU VERZI ODKAZU
Pokud se vám zdá odkaz příliš dlouhý, můžete zaškrtnutím tohoto pole celou URL zkrátit a získat tak značně kratší variantu.
 

PŘIDAT ZDROJ
Zaškrtnutím tohoto pole získáte možnost přidat tzv. ZDROJ, který bývá používán jako hlavní prvek pro označení kliknutí a konverzí. Zpravidla se do zdroje vkládá url webu nebo nástroj, přes který bývá odkaz propagován (Např.: Bing, HerníWeb, Seznam reklamy, Facebook, …). Pro tyto jednotlivé zdroje můžete následně používat PŘEHLED ZDROJŮ, kde uvidíte statistiky pro jednotlivé zdroje.

 

 

PŘIDAT SUB_ID
Tento parametr slouží k dodatečnému označení odkazu, většinou jako rozšířující varianta pro ZDROJ. Těchto SUB_ID můžete vložit až pět. Do každého tedy můžete přidat rozšiřující parametr, který vám následně pomůže identifikovat jednotlivé propagace ve statistikách.

Například: Pokud si označím odkaz zdrojem BING a propaguji pomocí více reklam v této platformě, tak mohu do SUB_ID napsat číslo reklamy, do SUB_ID2 mohu dát datum spuštění kampaně a takto pokračovat pro co možná nejlepší identifikaci.


 

CLICK ID a UNIQUE
Některé reklamní platformy umožňují doplnění parametru do vašeho odkazu, který propagujete. Tyto parametry jsou pro náročnější uživatele placených reklam.

Například: Propagujete svůj odkaz pomocí banneru přes placenou reklamní platformu, která tento banner zobrazí na ruzných webech. V propagovaném odkazu eSpolupráce tak můžete použít parametry CLICK ID a UNIQUE, kde následně doplníte parametry z platformy. Ve výsledku do CLICK ID napíšete například {click} a do UNIQUE například {country} a jiné.

Do těchto parametrů nám platforma automaticky po prokliknutí uživatelem doplní jeho id kliknutí a jeho zem, které se propíší do systému eSpolupráce.

Parametrů může mít reklamní platforma spousta, proto máte možnost přidat až 5 unikátních parametrů (UNIQUE) a jeden parametr pro CLICK ID.
 

PIXEL PRO MĚŘENÍ ZOBRAZENÍ
Jako poslední možnost pro rozšíření statistik máme pixel měřící zobrazení. Jedná se o krátký HTML kód, který vložíte k odkazu či vloženému banenru a započítá jedno zobrazení pokaždé, kdy se načte = každé zobrazení stránky.


 

VÝSLEDNÉ STATISTIKY
Ve finále naše snaha vypadá nějak takto:

Všechny kliknutí, konverze a zobrazení máme krásně rozdělené do jednotlivých řádků dle našich parametrů.
 

ZÁVĚR
Mnohé z vás tento článek jistě zaskočil a může se vám dokonce zdát, že leckdy je taková práce s označováním zbytečná, záleží ale na situaci. Takové označování vám prozradí spoustu informací, které následně můžete využít při optimalizaci reklam.

Hlavní výhodou je, že tato práce navíc vám může ušetřit peníze, odhalit chyby a také Vám umožní rychlejší orientovanost v přehledu a zpětné vyhodnocování jednotlivých výsledků vám nikdy nebude dělat velký problém.

 

Kryštof Walter, eSpoluprace.cz