Jaký projekt si zvolit?

Přidáno 14.06.2022

V prvním článku našeho seriálu o affiliate marketingu jste se mohli dočíst, co to vlastně affiliate marketing je, jaké jsou hlavní výhody a nevýhody provozování affiliate projektu a mohli jste se dozvědět základní pojmy, které se týkají affiliate marketingu. V dalším pokračování se zaměříme na druhy projektu, na to, jak zvolit správný projekt a co si pohlídat při výběru niche.

Výběr niche neboli niky  

V první řadě si společně v krátkosti probereme, jakou niku zvolit. Výběrem niky byste měli začít, teprve poté se můžete rozhodnout, který typ projektu pro vás bude vhodný. Toto téma si podrobněji rozebereme v dalším samostatném článku.

Výběrem niky se rozumí výběr úzce zaměřeného oboru, kterému se budete věnovat. Zvolit si můžete ze spousty oblastí - například z oblasti financí, módy, sportovních potřeb, kosmetiky. Můžete se také zaměřit na propagaci lékárenských produktů či propagaci online her a seznamek.

Doporučujeme vám vybrat si niku, ke které máte alespoň trochu blízko. Pokud by vás vybraný segment nebavil a nešel by vám, zbytečně byste spálili spousty času a výsledky by se nemusely nutně dostavit. Ale co by se mohlo dostavit, jsou vaše frustrace.

Jaký projekt můžete rozjet?    

Máte na výběr hned z několika možností. Postupně si vybrané projekty rozebereme níže:

1. Obsahový magazín nebo blog

Vybudování kvalitního obsahového webu či blogu je delší a náročnější cesta. Obsahový marketing je známá marketingová technika, kde je kladen důraz především na hodnotný a zajímavý obsah a na pravidelnou produkci. Pokud obsahový marketing a affiliate marketing správně uchopíte, máte možnost dlouhodobě a pravidelně vydělávat hezké peníze.

Vytvoření obsahového magazínu není jen o copywritingu. Je zapotřebí také UX/UI desing, umět pracovat s grafickými programy, mít kvalitní SEO či investovat do PPC kvůli návštěvnosti (přečtěte si více o PPC reklamách)

2. Katalogový web

Představte si klasický tištěný katalog, ve kterém si vyberete produkt a pak si jdete věc koupit do prodejny. Katalogové weby fungují podobně, jen jsou online a produkty zobrazují za pomocí XML feedu.

Pro spuštění jednoduchého katalogu vám bude stačit např. Wordpress a Woocommerce. Pokud vaše technické znalosti nejsou na až tak dobré úrovni, budete muset vynaložit úsilí a spousty věcí se doučit. Případně můžete investovat peníze a nechat si vytvořit webové stránky od programátorů.

Katalogové weby fungují dobře v kombinaci s obsahovým magazínem a mohou také nabízet různé vyhledávání produktů, filtrování i vyhledávání.

3. Recenzní web

Recenzní web by měl člověku poskytnout užitečné informace o produktu. Udělejte analýzu vybraného produktu, a poté na základě této analýzy popište produkt co nejlépe. Pokud máte k dispozici produkty k testování, využijte toho na maximum! Mějte na paměti, že je dobré jednat na rovinu. Pokud ztratíte důvěru svých čtenářů, těžko ji získáte zpět. Doporučujte kvalitní věci, které byste si sami koupili.

Cílem recenzního webu je návštěvníka navnadit ke koupi – přivést ho přes affiliate link do e-shopu.

4. Cashback 

Jedná se o formu affiliate marketingu, která umožňuje získávat peníze zpět za nákupy v e-shopech. E-shop získá nový zdroj návštěvnosti a nové zákazníky, cashbackový portál dostane zase za uskutečněný nákup provizi, se kterou se podělí se svým uživatelem. Uživatel se musí v první řadě na webových stránkách cashbackového portálu zaregistrovat a následně se prokliknout do obchodu přes stránky inzerenta (cashbackového portálu).

V české e-commerce je už bohužel velká konkurence, a proto se cashbackové portály snaží nabízet mnohem více, než pouze peníze z nákupů zpět. Nabízí odměny za registrace, slevové kupóny, odměny za opakované nákupy a pořádají soutěže o hodnotné ceny. Cashback portál může na první pohled vypadat jednoduše, ale je za tím spousta technických a administrativních záležitostí.

5. Kupónový a slevový web 

Cílem kupónového webu je nabízet jedinečné slevy, různé poukazy a akce, které mohou zákazníci využít při svých nákupech na internetu. Kuponový web přesměruje zákazníka do cílového e-shopu za pomoci affiliate odkazu.

Pokud se rozhodnete provozovat kupónový web, je zapotřebí nejen kvalitní SEO, především aktuální slevové kupóny a kvalitní a hodnotné webové stránky. Kupónové weby jsou mezi lidmi poměrně oblíbené, a právě proto jsou jedním z nejúspěšnějších affiliate projektů. Technicky je tento model mnohem jednodušší, než cashbacky. Šablony na kupónové weby můžete nalézt dokonce ve Wordpressu.

6. Dropshipping e-shop 

Dropshipping je metoda podnikání určená především pro ty, kteří chtějí spustit e-shop, ale ještě nemají dostatečně velký kapitál na to, aby mohli rozjet svůj vlastní byznys. Pro tento druh podnikání nejsou potřeba další pracovní síly či skladovací prostory, nemusíte se ani starat o zboží, postačí vám propagace e-shopu.

A jak to tedy funguje? Zákazník si u vás objedná zboží a informace o objednávce se automaticky přenesou k samotnému dodavateli. Vy obratem zakoupíte od dodavatele zboží za dohodnutou částku a obchodník se už o následné kompletní vyřízení objednávky postará sám. Rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní cenou je vaše provize.

Dropshipping není klasický affiliate marketing ale v mnohém se podobá affiliate katalogům. S tím rozdílem, že u dropshippingu jste odkázáni jen na pár prodejců, kteří tuto možnost umožňují, nebo na ty, se kterými si dojednáte podmínky sami. U affiliate katalogů máte na výběr z mnohem více e-shopů.

Máte vybraný obor? Kolik je v daném oboru kampaní?  

Doufáme, že jsme vám pomohli vybrat si obor a nyní je na čase prozkoumat affiliate síťě a zjistit, kolik kampaní v této oblasti běží. Co se stane, pokud se jeden inzerent rozhodne ukončit spolupráci s affiliate sítěmi? Můžete ho v klidu nahradit jiným? Toto téma probereme ve čtvrtém dílu našeho seriálu.

 

Na závěr bychom chtěli říci, že vás sice čeká spousta práce, ale pokud vytrváte, určitě vše zvládnete. Není nutné mít IT vzdělání, je však nutné se v tomto oboru neustále vzdělávat a zkoušet nové věci. Přejeme hodně štěstí!

 

Autorkou článku je Michala Říhová, affiliate manager ve společnosti Srovnejto.cz.

Zpět

Soutěž s CreditOn - vyhlášení vítězů

Jarní soutěž s Půjčkou CreditOn, která probíhala od 1. března do 30. dubna 2022 je u konce a zná své výherce! A jak to tedy celé dopadlo?

Více

Soutěž s CreditOn - Průběžné výsledky

V souvislosti s kampaní "Půjčka CreditON“ aktuálně v eSpolupráci.cz běží skvělá soutěž o atraktivní ceny v celkové hodnotě téměř 50.000 Kč. Soutěžíme o co nejvyšší počet žádostí o půjčku s CreditOn v období konání soutěže. Pro větší motivaci jsme pro vás domluvili i navýšenou provizi z 1.200 Kč na skvělých 1.350 Kč!

Více