Využití Google Analytics pro firmy

Přidáno 17.08.2023

Jaké jsou nejdůležitější ukazatele na vašem webu? Počet unikátních návštěvníků, počet požadavků/objednávek, výše příjmů a další ukazatele efektivity. Pak ale vyvstává další otázka: Je možné všechny tyto ukazatele sledovat pomocí jedné služby? Ano! A to pomocí nástrojů Google Analytics.

Google Analytics je jedním z nejběžnějších nástrojů pro analýzu dat a optimalizaci webových stránek. Tento nástroj poskytuje množství dat, která mohou majitelům webových stránek pomoci přijímat rozhodnutí a zlepšit uživatelskou zkušenost. V tomto článku se podíváme na to, jak používat nástroje Google Analytics pro analýzu dat a optimalizaci webových stránek.

Díky službě Google Analytics můžete:

  • zjistit, z jakých kanálů návštěvníci přicházejí
  • provádět A/B testování
  • vyhodnotit věrnost návštěvníků
  • sledovat prodeje
  • analyzovat efektivitu reklamních kanálů a obsahu na webu.
  • zjistit demografické údaje návštěvníků
  • optimalizovat rozpočet
  • vyhodnocovat reklamní kampaně

Výše uvedený seznam je jen malou částí toho, co analytická služba Google umí.

Služba Google Analytics se může na první pohled zdát složitá, protože obsahuje nekonečné množství čísel, grafů a dat. Během chvilky zjistíte, že všechny tyto informace jsou systematicky uspořádány v pěti různých přehledech, které jsou k dispozici v postranním panelu vlevo.

Nyní je k dispozici nejnovější platforma pro webovou analýzu společnosti Google s názvem Google Analytics 4. Nový typ služby zahrnuje rozšířené statistiky, hlubší integraci s Google Ads, možnosti měření napříč zařízeními a podrobnější ovládací prvky dat.

Instalace služby Google Analytics

Prvním krokem je instalace služby Google Analytics na vaše webové stránky. To lze provést vytvořením účtu na webu Google Analytics a získáním jedinečného sledovacího kódu. Tento kód je pak třeba přidat na každou stránku webu, kterou chcete sledovat. Po dokončení instalace můžete začít shromažďovat údaje o návštěvách svých webových stránek.

Traffic Tracking

Služba Google Analytics sleduje veškerou návštěvnost vašich webových stránek. Přehledné statistiky návštěvnosti jsou prvním krokem k vyhodnocení efektivity vašeho zdroje.

Nástroj nabízí mnoho možností reportování podle toho, jak chcete data analyzovat. Základní přehled naleznete na kartě "Publikum". Všechny údaje v nástroji Google Analytics vycházejí ze zvoleného časového rámce. Můžete si vybrat z různých možností nebo si nastavit vlastní časové období.

Geografické přehledy

Důležité je nejen to, kolik uživatelů na vaše stránky přichází, ale také odkud přicházejí. Je důležité vědět, z jaké země, regionu nebo města k vám uživatelé proudí.

Zkoumání zdrojů návštěvnosti webu

Integrovaný kód Google Analytics umožňuje nejen zjistit objem návštěvnosti, ale také s vysokou přesností určit, odkud tato návštěvnost pochází. Někteří uživatelé přišli přímo z vyhledávání, jiní z reklamy a další klikli na odkaz z partnerského zdroje.

Díky službě Google Analytics můžete přesně zjistit, kolik uživatelů a z jakého kanálu přišlo na vaše stránky. To vám zase umožní přehodnotit přístup k propagaci různých kanálů - na některé klást větší důraz, jiné vyloučit nebo investice do nich snížit.

Chování návštěvníků na webových stránkách

Přehled “Chování” vám umožní pochopit, jak se uživatelé pohybují na stránce. Tento report jasně ukazuje, který obsah nebo prvky stránky návštěvníky přitahují a které naopak vůbec nevnímají.

Google Analytics 4. Co je nového?

Od 1. července 2023 přestaly zdroje Universal Analytics zpracovávat nové žádosti. Již shromážděné informace jsou k dispozici nejméně 6 měsíců, ale pouze pro prohlížení historických dat. Nová verze analytických nástrojů - Google Analytics 4 - je tedy již k dispozici k použití.

Služba Google Analytics 4 se zaměřuje na ochranu osobních údajů. Implementace využívá knihovnu, která pracuje bez souborů cookies. V blízké budoucnosti může společnost Google opustit Client ID a spoléhat se pouze na interní identifikátory zařízení a prohlížeče a také na multiplatformní identifikátor generovaný v CRM (User ID).

Hlavní výhody

  • Umožňuje shromažďovat stejná standardizovaná data ze všech zařízení a platforem.
  • V nástroji Google Analytics 4 můžete sledovat cestu jednotlivých zákazníků na webu a v aplikaci.
  • Služba Google Analytics 4 nyní obsahuje sestavu, která umožňuje měřit příjmy z reklam v mobilní aplikaci.
  • Je možné porovnávat chování různých skupin zákazníků v závislosti na jejich nákupním chovaní.
  • Rozšíření "Real Time Report".

Přechod na nový analytický systém GA 4 vám umožní získat relevantnější statistiky o webu a lépe porozumět chování uživatelů. Vylepšený model sběru dat vám umožní nastavit jedinečnou analytiku pro firmu, zpřesnit přehledy a zvýšit pohodlí. Je důležité se novému systému co nejdříve přizpůsobit, abyste mohli vyhodnotit jeho výhody oproti starému a naučit se správně analyzovat efektivitu vašich webových stránek

Závěr

V tomto článku jste se mohli seznámit s nejčastějšími chybami UX. Většina diskutovaných chyb se však dělá již desítky let – proč se tedy dělají rok co rok? Někdy je to důsledek závažnějších nedostatků ve strategii návrhu UX. Uživatelská zkušenost je něco, čemu je třeba věnovat pozornost a neustále se zlepšovat. Snažte se mít vždy na paměti svou cílovou skupinu a navrhujte své webové stránky tak, aby byly pro uživatele co nejpřívětivější.

 

V případě dotazů se neváhejte obrátit na naš email podpora.espoluprace@srovnejto.cz.

Autorem článku je Julie Nachaj, Project & Process Specialist ve společnosti Srovnejto.cz.

Zpět

Soutěž s Coolcredit.cz - vyhlášení vítězů

Soutěž s Coolcredit.cz.cz je u konce a zná své výherce. Podívejte se, kdo vyhrál finanční odměny! Připomínáme, že po celou dobu soutěže byla navýšená provize na 1 925 Kč, která se díky dosažení skvělých výsledků prodlužuje i nadále.

Více

Soutěž s Coolcredit.cz - průběžné výsledky

Přinášíme vám průběžné výsledky soutěže s Coolcredit.cz. Podívejte se, jak si stojíte oproti konkurenci!

Více