Základy používání eSpolupráce

Přidáno 04.10.2020

Základem správného vyhodnocení úspěšnosti vašich propagací je mít vše správně označené a vědět, kde co hledat. V následujícím článku vám řekneme, jak správně vygenerovat odkazy a reporty v kampaních, kde se sledují statistiky, jak fungují fakturace a spoustu dalších užitečných věcí do začátku naší spolupráce.

 

VÝBĚR KAMPANĚ, NASTAVENÍ TRACKING LINKU A VLOŽENÍ KREATIVY

Začneme výběrem kampaně, kde budeme generovat náš unikátní odkaz a rovnou se přesuneme pod popisek kampaně, kde máme možnost vygenerovat náš unikátní odkaz.
 

  1. URL KAMPANĚ
    Na prvním místě vidíme (nebo můžeme vidět) URL KAMPANĚ, kde máme možnost vybrat cílovou stránku, kam bude náš odkaz směřovat. U některých kampaní máte na výběr z několika URL, které můžete propagovat, vyberte si tedy tu nejvhodnější dle Vašich požadavků.

     
  2. PŘIDAT ZDROJ
    Zaškrtnutím tohoto pole získáte možnost přidat tzv. ZDROJ (anglicky SOURCE), který bývá používán jako hlavní prvek pro označení kliknutí a konverzí. Zpravidla se do zdroje vkládá URL webu nebo nástroj, přes který bývá odkaz propagován (Např.: URL webu, Bing, HerníWeb, Seznam reklamy, Facebook, …). Pro tyto jednotlivé zdroje můžete následně používat PŘEHLED ZDROJŮ, kde uvidíte statistiky pro jednotlivé zdroje.

     
  3. PŘIDAT SUB_ID
    Tento parametr slouží k dodatečnému označení odkazu, většinou jako rozšiřující varianta pro ZDROJ. Těchto SUB_ID můžete vložit až pět. Do každého tedy můžete přidat rozšiřující parametr, který vám následně pomůže identifikovat jednotlivé propagace ve statistikách.


    Jak na obrázku vidíme, v tomto případě jsem vyplnil do pole ZDROJ URL webové stránky, do SUB_ID 1 kategorii her a do SUB_ID 2 konverzní prvek.
     


    Po nastavení všech těchto volitelných parametrů musíme jednotlivé údaje propsat tlačítkem Přidat. Výsledný tracking link po kliknutí na tlačítko Aktualizovat bude vypadat nějak takto:

     

     
  4. CLICK ID a UNIQUE
    Některé reklamní platformy umožňují doplnění parametru do vašeho odkazu, který propagujete. Tyto parametry jsou pro náročnější uživatele placených reklam. Parametrů může mít reklamní platforma spousta, proto máte možnost přidat až 5 unikátních parametrů (Unique) a jeden parametr pro Click_ID.

    Například: Propagujete svůj odkaz pomocí banneru přes placenou reklamní platformu, která tento banner zobrazí na různých webech. V propagovaném odkazu eSpolupráce tak můžete použít parametry CLICK ID a UNIQUE, kde následně doplníte parametry z platformy. Ve výsledku do CLICK ID napíšete například {click} a do UNIQUE například {country} a jiné. Do těchto parametrů nám platforma automaticky po prokliknutí uživatelem doplní jeho id kliknutí a jeho zem, které se propíší do systému eSpolupráce.
     

  5. ZKRÁCENÁ VERZE ODKAZU
    Někteří partneři hojně využívají možnosti zkracovače odkazu. Pokud se vám zdá odkaz příliš dlouhý, můžete zaškrtnutím tohoto pole celou URL zkrátit a získat tak značně kratší variantu. Po zaškrtnutí tohoto pole výsledný odkaz, který budeme nasazovat na stránky vypadá takto:



  6. PIXEL PRO MĚŘENÍ ZOBRAZENÍ
    Další možnost pro rozšíření statistik máme pixel měřící zobrazení. Jedná se o krátký HTML kód, který vložíte k odkazu či vloženému banneru a započítá jedno zobrazení pokaždé, kdy se načte = každé zobrazení stránky.

     
  7. PODMÍNKY PROPAGACE
    Zde se ve spodní části této stránky nachází podmínky propagace vybrané kampaně podle požadavků od inzerenta. Například se uvádí, zda je možné propagovat přes WEB, MAILING, SEM apod. Pokud nevíte, co tyto termíny znamenají, jsou podrobně vysvětlené v TOMTO NÁVODU ZDE.

     
  8. KREATIVA
    Dále si můžeme vybrat kreativu, která slouží zpravidla k vygenerování HTML kódu formuláře nebo banneru, ten následně můžeme umístit na své webové stránky. K této kreativě se vám vygeneruje i samostatný odkaz, který je použit v html kódu. Kreativu lze také stáhnout jako soubor ve formátu .jpeg. Pokud nevíte, jak vkládat reklamní prvky (kreativy) na Vaše stránky, přečtěte si TENTO NÁVOD.

    Například: Pokud si označím odkaz zdrojem WWW.SUPERHRAC.CZ a propaguji pomocí více reklam v této platformě, tak mohu do SUB_ID napsat kategorii hry (např. budovatelské), do SUB_ID2 třeba název kreativy (banner, formulář…) a do SUB_ID3 mohu dát například datum spuštění kampaně a takto pokračovat pro co možná nejlepší identifikaci.


REPORTING

Generování reportů bude pravděpodobně tou úplně nejčastější činností, co budete ve Vašem účtu provádět a najdete ji na třetí pozici v menu po levé straně.


PŘEHLED VÝKONNOSTI
V první podsekci Přehled výkonosti najdete rychlý přehled výkonosti propagovaných kampaní za určité časové období. Nad ním můžeme vidět grafické znázornění zvoleného údaje v čase. Vybírat můžeme v počtu zobrazovaných kampaní a také zda chceme promítnout zobrazení, kliky, konverze nebo platby. Můžete také nastavovat zobrazení volitelných parametrů, nastavit filtrování podle určených parametrů či ukládat vygenerované reporty.
 

 

PŘEHLED KONVERZÍ
Častěji však budete používat záložku Přehled konverzí. Zde můžete najít informaci o jejich stavu, transaction_id a dalších zvolených parametrů za určité časové období (např. SUB_ID). Je pouze na Vás, co chcete vy výsledném reportu zobrazit. Toto nastavujete v Možnosti zpráv. Můžete také samozřejmě nastavit filtrování podle určených parametrů či ukládat vygenerované reporty.
 


REFERRAL PROGRAM
Mnoho našich partnerů tuto záložku možná nikdy nepoužilo. V eSpolupráci funguje takzvaný Referral program eSpolupráce, což je vlastně odměna za doporučení. Pokud přivedete do sítě eSpolupráce přes Váš affil link nějakého partnera, získáte za Vaši snahu 5 % z jeho provize trvale na naše náklady! Statistiky o tom, jak si vedou Vámi přivedení partneři tak najdete právě v této záložce.
 



DALŠÍ UŽITEČNÉ INFORMACE

Kvůli stále opakujícím se dotazům na mailu podpory bych rád v této části zmínil ostatní neméně důležité věci.


NÁVODY
VELMI důležitá sekce se nachází ve složce Rady a návody pod názvem Návody. Zde najdete mnoho užitečných rad a tipů, které jsme sepsali pro snazší pochopení procesů v eSpolupráci. Najdete zde například, jak implementovat reklamní prvky na vaše stránky, jak měřit a vyhodnocovat konverze, jak používat Form styler nebo třeba informace ohledně fakturace.
 


FAKTURACE

Fakturace probíhá vždy po uzavření předchozího měsíce (zpravidla okolo 15. dne v měsíci). Jakmile je předchozí měsíc uzavřený, mohou partneři zasílat faktury k proplacení na mail podpora@espoluprace.cz. Přehled vystavených faktur a více podrobností naleznete ve složce Můj účet pod názvem Fakturace.


VYPLÁCENÍ PROVIZÍ
Vyplácení provizí partnerům probíhá jednou měsíčně na bankovní účet, pokud částka k výplatě přesáhne alespoň 500 Kč. Pokud partner na tuto částku nedosáhne, částka se mu automaticky přesouvá do dalšího měsíce. Více o vyplácení provizí najdete v TOMTO NÁVODU.


DOPORUČENÍ
Tuto část bych chtěl věnovat hlavně začínajícím partnerům. Moje rada zní: začněte propagovat postupně od jednodušších věcí (jako je propagace online her), kde jsou vyšší konverzní poměry s menšími částkami. Postupně se naučíte lépe zaměřovat na svoji cílovou skupinu, pochopíte co a jak funguje a časem začnete posílat kvalitnější a kvalitnější traffic, navyšovat objemy…Půjčkové kampaně jsou pro začínající partnery poměrně dost složité a je zde tvrdá konkurence velmi zkušených partnerů, kteří v tomto odvětví pracují už léta a mají často své vlastní obsáhlé databáze. Také malé konverzní poměry u půjček mohou zapříčinit odrazení partnera od affiliate marketingu, jelikož nesplňuje jeho očekávání v podobně postupně gradujícího výdělku z online byznysu.


ZÁVĚR

Mnohým z vás se může zdát, že leckdy je takováto práce s označováním zbytečná, záleží ale na situaci. Takové označování vám prozradí spoustu informací, které následně můžete využít při optimalizaci reklam a zlepšit cílení. Hlavní výhodou je, že tato práce navíc vám může ušetřit peníze, odhalit chyby a také Vám umožní rychlejší orientovanost v přehledu a zpětné vyhodnocování jednotlivých propagací vám nikdy nebude dělat velký problém.

Na závěr bych vám chtěl za náš tým affiliate manažerů říci, že se všichni v eSpolupráci snažíme dělat pro naše partnery maximum a snažíme se docílit win-win situace. Pokud si s něčím nevíte rady nebo jednoduše tápáte, neváhejte se nám ozvat na mail podpora.espoluprace@srovnejto.cz.

PS: V rámci pravidelné zpětné vazby od našich affiliate partnerů připomínám náš nedávno vydaný DOTAZNÍK a chceme vás poprosit o jeho vyplnění. Zajímají nás především vaše preference pro výběr kampaní. Pomůže nám to lépe orientovat a cílit naše další kroky.

 

Vojtěch Potocký, eSpoluprace.cz

Zpět

Soutěž s Coolcredit.cz - vyhlášení vítězů

Soutěž s Coolcredit.cz.cz je u konce a zná své výherce. Podívejte se, kdo vyhrál finanční odměny! Připomínáme, že po celou dobu soutěže byla navýšená provize na 1 925 Kč, která se díky dosažení skvělých výsledků prodlužuje i nadále.

Více

Soutěž s Coolcredit.cz - průběžné výsledky

Přinášíme vám průběžné výsledky soutěže s Coolcredit.cz. Podívejte se, jak si stojíte oproti konkurenci!

Více