Návštěvníci přicházejí, ale nedokončují nákup. Málo z nich si přidá zboží do košíku a objednávku zaplatí. Co s tím?

Nejpravděpodobnějším důvodem je špatně nastavená výzva k akci. Jinými slovy, návštěvníci jednoduše nechápou, jakou akci mají provést nebo kam mají kliknout.

Proč používat CTA, jak je správně sestavit, kam je umístit a co dělat, když výzva k akci nefunguje?

Co to je CTA?

CTA, neboli výzva k akci, je tlačítko, grafický nebo textový prvek s hypertextovým odkazem, který uživatele vybízí k provedení akce. Zmíněnou akcí může být nákup, registrace, stažení dokumentů, přihlášení se k odběru novinek a další. CTA se používají mimo webové stránky také v příspěvcích na sociálních sítích nebo newsletterech.

Proč potřebujete CTA?

Hlavním úkolem CTA je dovést uživatele ke konverzi a vysvětlit, co bude následovat.

Význam CTA vysvětluje také psychologie. Když si uživatel prohlíží reklamní materiál, očekává výzvu k akci. Neznamená to, že je připraven ke koupi, ale dosavadní zkušenosti mu říkají, že někde na stránce by mělo být tlačítko CTA.

I proto je potřeba na stránku přidat CTA text. Tím může být: "Navštivte stránky", "Zaregistrujte se", "Nakupte v našem obchodě" a podobně.

Nedělejte si ale falešné iluze, že pokud na svůj web nainstalujete obrovské červené tlačítko s blikajícím efektem a textem „Kupte všechny velikosti hned“, nějak to zvýší konverze a ovlivní finanční výsledky.

Typy CTA

Jak vytvořit efektivní CTA

Nízká nebo žádná míra konverze je často důsledkem nejasné nebo nesrozumitelné výzvy k akci. Jak na efektivní CTA prvky a texty jsme shrnuli níže v několika bodech:

CTA statistiky

Účinnost tlačítka lze posoudit podle základních ukazatelů:

A/B testování

Pomocí A/B testování zjistíte, jaký CTA text nebo prvek nejlépe funguje na vašich stránkách.

Můžete například udělat tlačítko pro přihlášení k odběru v první variantě a žluté na černém pozadí v druhé variantě. Díky A/b testování zjistíte, kde budou lidé ochotnější se přihlásit k odběru, pokud se ostatní věci nemění.

Shrnutí

CTA – výzva k akci, která má uživatele motivovat k provedení konverzní akce na webových stránkách nebo v aplikaci. Díky CTA můžete uživatele motivovat k přihlášení k newsletteru, sdílení obsahu, získání zpětné vazby, nákupu služby nebo produktu.

Nyní, když jste se seznámili se základními technikami, jak CTA fungují, je na čase uplatnit získané poznatky v praxi. Zkuste otestovat několik barevných schémat, analyzujte publikum, segmentujte a vytvořte speciální nabídku.

 

V případě dotazů se neváhejte obrátit na naš e-mail podpora.espoluprace@srovnejto.cz.

Autorem článku je Julie Nachaj, Project & Process Specialist ve společnosti Srovnejto.cz.