1. Vsaďte na čistý design

Sdělení musí být jasné na první pohled. Vyhněte se přeplácaným šablonám, tmavému pozadí, nečitelným textům… Ideální velikost písma titulku je 22 a více. Tělo e-mailu by mělo být psáno velikostí písma 12–14, věta by měla mít 6 slov. Řádkování zachovejte 1,5násobek velikosti písma.

2. Dodržujte správný poměr obrázků a textů

Platí, že textu by mělo být alespoň 60 %. Celoobrázkové e-maily jsou penalizovány a snadno zahučí do spamu.

3. Vyzvěte čtenáře k akci

CTA, výzva k akci. Cílem CTA je upoutat pozornost čtenáře vašeho e-mailu a přimět ho, aby se proklikl přesně tam, kam potřebujete. Sdělení v CTA musí být stručné a jasné. Buďte konkrétní.

4. Nezapomínejte na textovou verzi

Ne vždy se e-mail načte tak, jak má. Ke každé e-mailové šabloně přikládejte textovou verzi e-mailu, včetně textových odkazů. Mimo jiné vám to pomůže k tomu, aby váš e-mail neskončil ve spamu.

5. Patička se všemi náležitostmi

Každý e-mail, který rozesíláte svým odběratelům musí obsahovat tři základní věci:

Jak se vyznat ve zkratkách jako jsou DKIM, SPF nebo FBL? V příštím díle vás jednoduchou formou seznámíme s technickými náležitostmi.

 

Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.