Link building je strategie umisťování odkazů na weby třetích stran. Čím více odkazů na autoritativních a relevantních webech vede na vaši stránku, tím výše se v žebříčku vyhledávačů dostanete. Mimochodem, statistiky říkají, že úspěšná propagace ze 70 % závisí na správně použitých nástrojích link buildingu. Co je to link building a proč odkazy na stránky nakupovat, si řekneme v našem článku.

Význam faktoru pro společnost Google

Faktory hodnocení odkazů jsou jedním z nejdůležitějších faktorů algoritmu vyhledávače Google. Používají se k určení relevance stránky pro konkrétní vyhledávací dotaz.

Kvalitní odkazy mohou pomoci zlepšit hodnocení stránky a zvýšit její návštěvnost. Faktory řazení odkazů by však neměly být zneužívány, protože to Google může považovat za přestupek a snížit hodnocení stránky.

Povinnosti link buildera:

Práce link buildera předpokládá jasný plán činnosti a neustálé sledování výsledků práce. K jeho standardním povinnostem lze přiřadit:

Link building je vhodný pro:

Fáze link buildingu

Studium odkazů konkurence je základem link buildingu. Je přece logické, že stránky z prvních pozic žebříčku budou mít všechny potřebné odkazy na požadovaný dotaz a jejich kvalita splnila požadavky Googlu. Proto se vyplatí pečlivě analyzovat, které odkazy byly použity k dosažení cíle.

Každá stránka by měla mít kvalitní obsah. U vyšších pozic pro mnoho klíčových slov však panuje konkurence, takže není možné optimalizovat vše najednou. Podívejte se na statistiky svého webu a zjistěte, které stránky mají nejvyšší ukazatele. Ty by se měly stát prioritou pro propagaci. Pokud již generují dobrou návštěvnost, dostaňte je do první desítky, podle určitých klíčových slov to bude o něco snazší. Pokud se váš zdroj alespoň na jedno z pro vás důležitých klíčových slov dostane na přední pozice, stanou se i ostatní postupně pro uživatele zajímavé.

Při výběru webu pro umístění zpětného odkazu je důležité zohlednit stáří webu, návštěvnost a další ukazatele důvěryhodnosti.

Pak následuji:

Nástroje pro link building

K vytvoření odkazového profilu v zásadě stačí pochopit způsoby jeho budování. Přesto je lepší prostudovat si průvodce link buildingem, který podrobně poradí, jak vytvořit správnou strategii a jaké nástroje použít.

Analýza odkazů konkurence je užitečnou metodou pro tvorbu vlastní strategie budování odkazové masy. Díky tomuto nástroji můžete studovat stránky, které poskytly kvalitní odkazy, a zároveň určit typ těchto odkazů. Existuje mnoho SEO služeb, kde můžete analýzu provést, například Majestic, Moz, Ahrefs atd.

Nástroje pro analýzu obsahu vám usnadní vytváření obsahu správné kvality a tak, abyste získali odkaz. Jedním z nich je například Buzzsumo, který je však zaměřen spíše na sociální sítě než na SEO metriky.

Nástroje pro monitorování webu  – ty vás upozorní na stránky s "vašimi" klíčovými slovy, které byly právě zveřejněny. Tyto nástroje také mohou hlásit nové zpětné odkazy od konkurence. Taková upozornění jsou ideálním zdrojem pro tvorbu vlastní strategie link buildingu. Mezi oblíbené služby pro monitorování webu patří Mention, Google Alerts apod.

 

V článku jsme popsali, co je link building, k čemu slouží a jak ho správně vytvořit. SEO propagace vyžaduje komplexní přístup. Pro úspěšný link building nestačí použít pouze jednu taktiku, ale je třeba experimentálně najít kombinaci, která bude pro firmu nejúčinnější.

 

V případě dotazů se neváhejte obrátit na naš email podpora.espoluprace@srovnejto.cz.

Autorem článku je Julie Nachaj, Project & Process Specialist ve společnosti Srovnejto.cz.