Jedná se o počet odeslaných e-mailů, od kterých odečteme počet zpráv, které se vrátí zpět jako nedoručené. To celé vydělíme počtem odeslaných e-mailů.
Pokud tedy odešleme 5 000 e-mailů a z toho se nám jich 50 vrátí, je míra doručitelnosti 99 % (5 000 – 50/5000 = 0,99 * 100 % = 99 %).
Pro dobrou míru doručitelnosti je nutné udržovat čistou a aktuální databázi kontaktů.
#2 Míra otevření (open rate)
Jedním ze základních ukazatelů úspěšnosti e-mailové kampaně je i míra otevření e-mailu. Statistika otevření říká, kolik příjemců vaši zprávu otevřelo.
Tento ukazatel je nutné brát trochu s rezervou, protože se měří podle počtu stažených obrázků. Některé schránky, jako například Gmail, stahují obrázky automaticky a tak je každé otevření e-mailu zaznamenáno. Jiné, například Outlook, obrázky automaticky nestahují.
I přesto je dobré tento ukazatel v rámci svých kampaní sledovat. Ukáže vám, jak si vede konkrétní předmět.
Počítá se jako poměr počtu otevřených zpráv ku počtu odeslaných. Pokud rozešlete kampaň na 100 lidí a e-mail otevře 20 z nich, máte míru otevření 20 %.
#3 Míra prokliku (click through rate)
Tento ukazatel nám říká, na kolik je obsah/produkt pro uživatele zajímavý a přínosný. Jak už jsme si řekli v minulých dílech, bez kvalitního obsahu prakticky nelze dělat dlouhodobě výdělečný e-mail marketing.
Dobrým nástrojem pro zjištění, co funguje a co ne, je AB testování. To ve zkratce znamená, že si náhodně rozdělíte svou databázi kontaktů na dvě poloviny a každé polovině pošlete jinou e-mailovou šablonu. Můžete proti sobě testovat dva různé produkty, služby, vizuály, CTA, předměty… cokoli vás napadne.
A jak míru prokliku změříme? Jednoduše. Počet příjemců, kteří proklikli náš e-mail, vydělíme počtem doručených e-mailů. Pokud odešleme 3 000 e-mailů a proklikne nám ho 300 lidí, získáme 10 % CTR (300/3 000 = 0,1 * 100 = 10 %).
#4 Míra odhlášení (opt-out rate)
Míru odhlášení je nutné pravidelně sledovat. Pokud se pohybuje okolo 2 %, je to v pořádku a jedná se o přirozenou obměnu databáze.
Pokud je však míra odhlášení vysoká, je nutné provést okamžité (i radikální) změny. V takové situaci je dobré se zamyslet, co lidi vede k odhlášení z odběru. Věděli při přihlášení, jaký obsah budou dostávat i jak často jej budou dostávat? A souhlasí to skutečně s realitou? Nejčastější příčinou k odhlášení se z rozesílek bývá právě jejich častá frekvence, případně nezajímavý/nerelevantní obsah.
Míru odhlášení měříme vydělením počtu odhlášených počtem rozeslaných e-mailů. Pokud se odhlásí 10 lidí ze 100 obeslaných, je míra odhlášení 10 % (10/100 = 0,1 * 100 = 10 %) a průšvih na světě. 😊
#5 Spam
Spam je v e-mail marketingu velký strašák a proto mu věnujeme celý příští článek. Řekneme si, jak se přihodí, že naše rozesílky padají do spamu, co proti tomu můžeme udělat i na co si dávat pozor z dlouhodobého hlediska.
Správné fungování našich stránek zajišťují nutné cookies. Abychom mohli stránky vylepšit a Vy se
na nich
lépe orientovali, potřebujeme statistické cookies. Díky marketingovým cookies připravíme reklamu
přímo pro
Vás. Svůj souhlas udělujete společnosti Elephant Orchestra, s.r.o. a můžete ho kdykoliv odvolat.
Vlastní nastavení
Nutné
Vždy aktivní
Nutné cookies potřebujeme ke správnému fungování stránek na počítači a mobilu,
bezpečnosti nebo
funkčním formulářům. Z tohoto důvodu je nemůžeme vypnout.
Statistické
Statistické cookies nám pomáhají zjistit, odkud k nám lidé přicházejí a jak se na
stránkách
chovají. Díky tomu vylepšujeme naše stránky, abyste se na nich i Vy lépe
orientovali. Tyto
cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete kdykoliv odvolat.
Marketingové
Díky marketingovým cookies Vám můžeme ukázat nabídky, které jste si už prohlíželi, i
mimo naše
stránky. Pokud tyto cookies nepřijmete, reklam bude pořád stejně, ale na věci, které
Vás
nezajímají. Tyto cookies zpracováváme na základě Vašeho souhlasu, který ale můžete
kdykoliv
odvolat.
Použití souborů cookies
Co jsou cookies?
Cookies jsou malé datové soubory, které navštívená webová stránka
odešle do
Vašeho prohlížeče.
K čemu cookies používáme?
Cookies pomáhají k Vašemu efektivnímu prohlížení webových stránek,
jejich rozvoji
a zobrazování adekvátních reklamních sdělení.
Cookies zejména slouží k:
Zajištění správné funkčnosti našich webových stránek, aby Vaše
činnosti
při vyplňování formulářů a v klientské sekci byly maximálně přívětivé.
Zajištění bezpečného přihlášení, Vašemu ověřování, prevenci
podvodného
přihlašování a ochraně Vašich dat před neautorizovaným přístupem.
Uložení Vašich přihlašovacích údajů, takže je nemusíte pokaždé
znovu
zadávat.
Zajištění vzhledu webových stránek vzhledem k Vašim
preferencím a
požadavkům.
Analýze návštěvnosti, chování, Vašich preferencí a zájmů.
Nabízení reklamy u všech našich partnerů.
Které typy cookies používáme?
Webová stránka srovnejto.cz používá následující typy cookies z hlediska jejich
funkce:
Nutné – jedná se o cookies nezbytné pro fungování webových
stránek.
Statistické – jedná se o cookies zajišťující informace o tom,
odkud
přicházíte, jaké vyhledávací zařízení využíváte, dobu návštěvy na webové stránce, způsob
využívání
webové stránky, případně Vaše chování.
Marketingové – shromažďují informace za účelem přizpůsobení
nabízené
reklamy Vašim zájmům, umožňují propojení se sociální sítí, zobrazování nabídek inzerentů
třetích stran,
hodnocení efektivity reklamy napříč webovými stránkami, hlášení kroků na webové stránce,
výpočet
kliknutí na reklamu partnera či inzerenta.