VÝBĚR KAMPANĚ, NASTAVENÍ TRACKING LINKU A VLOŽENÍ KREATIVY
Začneme výběrem kampaně, kde budeme generovat náš unikátní odkaz a rovnou se přesuneme pod popisek kampaně, kde máme možnost vygenerovat náš unikátní odkaz.
Například: Propagujete svůj odkaz pomocí banneru přes placenou reklamní platformu, která tento banner zobrazí na různých webech. V propagovaném odkazu eSpolupráce tak můžete použít parametry CLICK ID a UNIQUE, kde následně doplníte parametry z platformy. Ve výsledku do CLICK ID napíšete například {click} a do UNIQUE například {country} a jiné. Do těchto parametrů nám platforma automaticky po prokliknutí uživatelem doplní jeho id kliknutí a jeho zem, které se propíší do systému eSpolupráce.
REPORTING
Generování reportů bude pravděpodobně tou úplně nejčastější činností, co budete ve Vašem účtu provádět a najdete ji na třetí pozici v menu po levé straně.
PŘEHLED VÝKONNOSTI
V první podsekci Přehled výkonosti najdete rychlý přehled výkonosti propagovaných kampaní za určité časové období. Nad ním můžeme vidět grafické znázornění zvoleného údaje v čase. Vybírat můžeme v počtu zobrazovaných kampaní a také zda chceme promítnout zobrazení, kliky, konverze nebo platby. Můžete také nastavovat zobrazení volitelných parametrů, nastavit filtrování podle určených parametrů či ukládat vygenerované reporty.
PŘEHLED KONVERZÍ
Častěji však budete používat záložku Přehled konverzí. Zde můžete najít informaci o jejich stavu, transaction_id a dalších zvolených parametrů za určité časové období (např. SUB_ID). Je pouze na Vás, co chcete vy výsledném reportu zobrazit. Toto nastavujete v Možnosti zpráv. Můžete také samozřejmě nastavit filtrování podle určených parametrů či ukládat vygenerované reporty.
REFERRAL PROGRAM
Mnoho našich partnerů tuto záložku možná nikdy nepoužilo. V eSpolupráci funguje takzvaný Referral program eSpolupráce, což je vlastně odměna za doporučení. Pokud přivedete do sítě eSpolupráce přes Váš affil link nějakého partnera, získáte za Vaši snahu 5 % z jeho provize trvale na naše náklady! Statistiky o tom, jak si vedou Vámi přivedení partneři tak najdete právě v této záložce.
DALŠÍ UŽITEČNÉ INFORMACE
Kvůli stále opakujícím se dotazům na mailu podpory bych rád v této části zmínil ostatní neméně důležité věci.
FAKTURACE
Fakturace probíhá vždy po uzavření předchozího měsíce (zpravidla okolo 15. dne v měsíci). Jakmile je předchozí měsíc uzavřený, mohou partneři zasílat faktury k proplacení na mail podpora@espoluprace.cz. Přehled vystavených faktur a více podrobností naleznete ve složce Můj účet pod názvem Fakturace.
VYPLÁCENÍ PROVIZÍ
Vyplácení provizí partnerům probíhá jednou měsíčně na bankovní účet, pokud částka k výplatě přesáhne alespoň 500 Kč. Pokud partner na tuto částku nedosáhne, částka se mu automaticky přesouvá do dalšího měsíce. Více o vyplácení provizí najdete v TOMTO NÁVODU.
DOPORUČENÍ
Tuto část bych chtěl věnovat hlavně začínajícím partnerům. Moje rada zní: začněte propagovat postupně od jednodušších věcí (jako je propagace online her), kde jsou vyšší konverzní poměry s menšími částkami. Postupně se naučíte lépe zaměřovat na svoji cílovou skupinu, pochopíte co a jak funguje a časem začnete posílat kvalitnější a kvalitnější traffic, navyšovat objemy…Půjčkové kampaně jsou pro začínající partnery poměrně dost složité a je zde tvrdá konkurence velmi zkušených partnerů, kteří v tomto odvětví pracují už léta a mají často své vlastní obsáhlé databáze. Také malé konverzní poměry u půjček mohou zapříčinit odrazení partnera od affiliate marketingu, jelikož nesplňuje jeho očekávání v podobně postupně gradujícího výdělku z online byznysu.
ZÁVĚR
Mnohým z vás se může zdát, že leckdy je takováto práce s označováním zbytečná, záleží ale na situaci. Takové označování vám prozradí spoustu informací, které následně můžete využít při optimalizaci reklam a zlepšit cílení. Hlavní výhodou je, že tato práce navíc vám může ušetřit peníze, odhalit chyby a také Vám umožní rychlejší orientovanost v přehledu a zpětné vyhodnocování jednotlivých propagací vám nikdy nebude dělat velký problém.
Na závěr bych vám chtěl za náš tým affiliate manažerů říci, že se všichni v eSpolupráci snažíme dělat pro naše partnery maximum a snažíme se docílit win-win situace. Pokud si s něčím nevíte rady nebo jednoduše tápáte, neváhejte se nám ozvat na mail podpora.espoluprace@srovnejto.cz.
PS: V rámci pravidelné zpětné vazby od našich affiliate partnerů připomínám náš nedávno vydaný DOTAZNÍK a chceme vás poprosit o jeho vyplnění. Zajímají nás především vaše preference pro výběr kampaní. Pomůže nám to lépe orientovat a cílit naše další kroky.
Vojtěch Potocký, eSpoluprace.cz