Tipy na tvorbu obsahového affiliate webu s recenzemi

Přidáno 17.04.2023

Pokud chcete vydělávat kontinuálně zajímavé částky za pomoci internetu, jednou z cest je vytvořit kvalitní webový portál s recenzemi, který bude vydělávat prostřednictvím affiliate marketingu. Pro tvorbu takového portálu je důležité mít na paměti několik klíčových faktorů. Tyto faktory zahrnují nejen tvorbu relevantního obsahu, ale také vlastní fotografie, optimalizaci stránky pro výsledky vyhledávání a další, aby vaše stránky byly viditelné a úspěšné. Pojďme se spolu podívat na tyto faktory podrobněji.

Zvolte si konkrétní téma 

Pokud chcete vydělávat kontinuálně zajímavé částky za pomoci internetu, jednou z cest je vytvořit kvalitní webový portál s recenzemi, který bude vydělávat prostřednictvím affiliate marketingu. Pro tvorbu takového portálu je důležité mít na paměti několik klíčových faktorů. Tyto faktory zahrnují nejen tvorbu relevantního obsahu, ale také vlastní fotografie, optimalizaci stránky pro výsledky vyhledávání a další, aby vaše stránky byly viditelné a úspěšné. Pojďme se spolu podívat na tyto faktory podrobněji.

výběrem niky (výklenku) si dejte záležet. Je potřeba vzít v potaz, zda je ve vámi vybraném oboru dostatek affiliate programů k monetizaci, jaká je konkurence a jaký je zájem publika. K výběru niky najdete na webu mnoho informací, stačí zadat „jak vybrat niku pro on-line business“. Případně můžete hledat na toto téma články a videa v angličtině. Zde pozor na to, že trh v USA je mnohonásobně větší, a především u superniche oborů se nemusí v ČR podařit dosáhnout dostatečného výdělku.

Také je dobré myslet do budoucna a uvažovat nad případným rozšířením oboru, a to buď do šířky, nebo v rámci hlavní niky. Pro názornost uvedu příklad. Vybrali jste si niku sport, kde jste si zvolili kategorii tenis. A poté co pokryjete téma tenisu, můžete buď pokrýt všechny další raketové sporty, nebo přidat další sporty, které s tenisem více či méně souvisí (např. stolní tenis). To je rozšíření do šířky.

Po posledních Google updatech se ukazuje, že byly postiženy především weby, které se zaměřovaly na recenze z mnoha oborů, tedy klasické recenzní portály. Proto je lepší začít s recenzním portálem na konkrétní niku a té se držet a rozšiřovat ji postupně.

Další informace o výběru niky jsme nedávno publikovali v článku i u nás na webu. Případně si můžete přečíst článek od Dušana Součka. Ze zahraničních portálů mohu doporučit Niche Pursuits nebo youtubové kanály Income School a AhrefsCom.

Vytvořte kvalitní obsah

Obsah vašeho webu bude hrát klíčovou roli při získávání návštěvnosti a výdělku. Zajistěte, aby vaše recenze byly pro čtenáře lákavé, aby produkty jen nevychvalovali, aby obsahovali vaše vlastní fotografie, případně videa a samozřejmost je správná gramatika.

Při psaní recenzí dodržujte podmínky Google pro psaní recenzí a pro užitečný obsah (Creating helpful, reliable, people-first content). Podrobně zpracovaný článek o tom, jak psát recenze najdete na stránkách Affilak.com - jak na recenze.

Tipy_na_tvorbu_obsahu

Optimalizace pro výsledky vyhledávání neboli SEO

Pro získání více neplacené návštěvnosti z vyhledávání je potřeba umisťovat se na vhodná klíčová slova na předních pozicích. SEO je obor, který zahrnuje mnoho činností. Od výběru vhodných klíčových slov, přes on-page a off-page faktory, až po interní prolinkování a link building. Obor je to opravdu rozsáhlý a není v moci začátečníka všechno pochopit. Proto začněte se základními věcmi a postupně se v tomto oboru vzdělávejte a jak se budete učit, zapracovávejte další body do svého webu.

Pro začátek je důležité naučit se vybírat správná klíčová slova a snažit se na dané téma napsat nejlepší obsah, který je na internetu dostupný. Zkuste se něčím odlišit, aby vaše recenze lidé četli raději než recenze ostatních. Využívat můžete metodu KGR (Jak se během pár dní dostat na první pozice na Google a Seznamu díky metodě kgr) Keyword Golden Ratio, kdy využijete klíčová slova s nízkou konkurencí, abyste se i s relativně novým webem dostali na přední příčky ve výsledcích vyhledávání.

Více se o SEO dozvíte na stránkách Marketing Mineru (Co je SEO optimalizace pro vyhledávače) či v Collabimu. Jedná se o české SEO nástroje, které pomáhají SEO specialistům v jejich práci, především v analýze klíčových slov.

Vyhýbejte se duplicitnímu obsahu

Duplicitní obsah může být škodlivý pro SEO a vaše stránky by mohly být penalizovány. Proto se snažte psát originální recenze a vyhýbejte se kopírování obsahu z jiných stránek. Produkt, který chcete recenzovat si buď kupte, nebo si jej od inzerenta nechte poslat, pokud takovou možnost nabízí. Domluvit se můžete také na zápůjčce či otestování přímo v prodejně. Toto se vyplatí u dražších produktů. V případě recenzí softwaru si program vyzkoušejte v nějaké zkušební verzi, nebo se domluvte s inzerentem, zda by vám do programu mohl na pár dní udělit přístup za účelem sepsání recenze.

Nejjednodušší cestou, jak se odlišit, je využít vlastní fotografie či videa. Produkty si nafoťte a natočte (v případě digitálních produktů udělejte vlastní printscreeny obrazovky). Fotografie a videa následně vložte do své recenze. Díky dnešním mobilním telefonům už ani nemusíte kupovat drahé fotoaparáty. Fotografie z mobilů bohatě postačí pro psaní recenzí. Zkuste se při fotografování zaměřit na něco originálního. Například přidáním nějakého maskota, nebo nějakým prostředím. Takové fotografie jsou na první pohled rozeznatelné a ztížíte tak jejich odcizení případným nefér konkurentům.

Budujte důvěru a autoritu

Důvěra a autorita jsou klíčové faktory pro úspěšný affiliate marketing. Ujistěte se, že vaše recenze jsou vždy objektivní a informačně vyvážené. Můžete také zahrnout reference na své zdroje, aby bylo jasné, že vaše recenze jsou založené na faktech. Tímto způsobem si získáte důvěru čtenářů a budete považováni za autoritu v dané oblasti.

S tímto bodem souvisí i budování důvěry pro vyhledávače. Pokud vás budu lidé vyhledávat a důvěřovat vám, budou vaše výsledky umisťovat na vyšší pozice. Také je potřeba věnovat se link buildingu a získávat externí odkazy. Tedy odkazy z jiných stránek na vaše stránky. Google aktivní vyhledávání a kupování zpětných odkazů sice zakazuje, ale praxe je jiná a pokud se chcete s webem dostat na přední pozice, bez tohoto to bohužel nepůjde. Ale opět zde platí, nic nepřehánět. Snažte se link building tvořit tak, aby vypadal co nejvíce přirozeně. Takže žádné nákupy tisíců odkazů z nekvalitních webů apod.

Zvolte vhodné affiliate programy/inzerenty

Při volbě affiliate programů či inzerentů se ujistěte, že jsou to spolehlivé a důvěryhodné společnosti. Dávejte pozor na podvodné praktiky a nepravosti. V ČR máte naštěstí na výběr z několika ověřených a spolehlivých affiliate sítí jako je naše eSpoluprace.cz, eHUB.cz, Affial.cz, Dognet.cz a další.

Měli byste vybírat takové inzerenty, kteří nabízejí kvalitní produkty nebo služby, které by mohly zaujmout vaše čtenáře. Při zvážení spolupráce si projděte jejich podmínky, jakou výši provize nabízejí, jak dlouhé mají atribuční okno (platnost cookies, tedy dobu, po kterou vám přiznají provizi od prvního prokliku zákazníka). Jestli je možné získat produkty pro recenzování, jestli nabízejí slevové kupóny pro vaše čtenáře apod.

Při volbě vašeho webu zvažte, zda je pro daný obor dostatek inzerentů, abyste v případě, že některý z nich ukončí spolupráci, měli možnost jej nahradit jiným. Přehled affilate programů najdete například na Affiliate katalogu, případně na stránkách jednotlivých affiliate sítí.

Udržujte si pravidelnost a konzistenci

Pravidelnost a konzistence jsou klíčové pro budování návštěvnosti. Vytvořte si obsahový plán a snažte se jej dodržet. Pro jednotlivé typy příspěvků (recenze, představení, událost apod.) si vytvořte šablony, abyste nemuseli pokaždé vymýšlet článek od začátku. Připravte si pro každou šablonu základní osnovu, ta vám pomůže držet se tématu a články a recenze budou vypadat jednotně, což také pomáhá pro lepší přehlednost webu.

Pokud začínáte a nemáte mnoho času, nemusíte hned publikovat každý den. Stačí zpočátku i jednou týdně. Stanovte si například, že každé úterý v 8 hodin vydáte nový článek a snažte se tento termín vždy dodržet. Dobré je připravit si několik článků dopředu a nastavit si automatickou publikaci pro případ, že byste z nějakého důvodu nemohli v daném týdnu nový článek napsat.

Sociální sítě

Bez sociálních sítí je dnes téměř nemožné se prosadit. Vaše články, postřehy a zajímavosti publikujte i na sociálních sítích. Není potřeba být na všech sociálních sítích. Vyberte si pouze takové, kde je vaše cílová skupina a které vám tak přinesou největší užitek.

Budujte e-mailovou databázi

Nespoléhejte se ale jen na sociální sítě. Snažte se traffic co nejvíce převést na svůj web. A na webu se z uživatelů snažte získat e-mail. Pomoci vám v tom může vytvoření tzv. lead magnetu. Tedy něčeho, co si uživatelé mohou stáhnout výměnou za e-mail. Může jít například o průvodce po nějaké destinaci, návod, jak vyrábět vlastní výrobky, pomocník při výběru nějakého produktu apod.

Následně e-maily můžete využít pro e-mail marketing, který je mocný nástroj pro růst vašeho webu a příjmů z něj. Ale musíte s ním umět pracovat. Zapomeňte na rozesílání spamu, blokování uživatelům odhlášení apod. Nekalé praktiky by se vám velmi rychle vymstily.

Sledujte výkonnost a zlepšujte se

Pravidelně sledujte návštěvnost vašeho webu, jaké máte konverzní poměry z návštěvnosti do konverze. Sledujte také reakce vašeho publika v komentářích a na sociálních sítích. A podle odezvy publika zkoušejte vylepšovat vaše webové stránky. Zkoušejte i nové přístupy a sledujte, jak na to zareaguje publikum.

Závěr

Jak vidíte, je toho hodně, co je potřeba se naučit a sledovat. Ale není to nic, co byste nezvládli. Důležité je začít a vytrvat. Zpočátku to bude náročné a zažijete mnoho frustrace, ale když vytrváte, výsledky se dostaví. Zpočátku to bude pár konverzí měsíčně, ale když budete publikovat pravidelně a věnovat se dalším složkám tvorby úspěšného affiliate projektu, konverze vám porostou. A jednoho dne vás to může i uživit.

Autorem článku je Jan Ptáček, affiliate manager ve společnosti Srovnejto.cz.

Zpět

Soutěž s Coolcredit.cz - vyhlášení vítězů

Soutěž s Coolcredit.cz.cz je u konce a zná své výherce. Podívejte se, kdo vyhrál finanční odměny! Připomínáme, že po celou dobu soutěže byla navýšená provize na 1 925 Kč, která se díky dosažení skvělých výsledků prodlužuje i nadále.

Více

Soutěž s Coolcredit.cz - průběžné výsledky

Přinášíme vám průběžné výsledky soutěže s Coolcredit.cz. Podívejte se, jak si stojíte oproti konkurenci!

Více