Jak začít s e-mail marketingem?

Přidáno 12.07.2021

Chcete podpořit prodej, dát o sobě vědět, nebo budovat vztah se zákazníkem? Velice efektivní a levnou metodou je e-mailing. Proč ho nezanedbávat, co vše můžete získat a co k tomu budete potřebovat se dozvíte v prvním díle ze série článků o e-mail marketingu.

Oproti jiným marketingovým kanálům je e-mailing levný a když se dělá správně, dokáže vygenerovat velmi slušný zisk.

Co je e-mail marketing? 

E-mail marketing je plánované rozesílání reklamních i nekomerčních e-mailů na stanovenou databázi adres. Výhodou oproti jiným marketingovým kanálům jsou především nízké náklady. Výsledky e-mailingu lze dobře měřit a umožňuje zasáhnout široké spektrum (potenciálních) klientů. E-mailing oceníte při udržování vztahů se současnými zákazníky.

Proč se zaměřit na e-mail marketing? 

  • Vylepšíte povědomí o firmě a vaší nabídce 
  • Zefektivníte prodej 
  • Budujete vztah a důvěru 
  • Kvalitním obsahem přinášíte zákazníkům hodnotné informace

Proč dělat e-mailing co nejkvalitněji? 

Špatně postavená e-mailingová strategie nadělá více škody než užitku. Pracně vybudovaná databáze kontaktů se pod návaly spamového obsahu začne velice rychle ztenčovat. Je vždy lepší začínat pomalu a kvalitně. Jeden hodnotný newsletter měsíčně je vždy lepší než denní záplava balastu.

Jak začít? 

První, co budete potřebovat je databáze kontaktů. Když máte kontakty, vyberte si e-mail marketingový nástroj. Těch je na trhu více a většinou jsou na slušné úrovni. Není se čeho bát, rychle se v něm naučíte orientovat. Spravovat a segmentovat databáze, tvořit kreativní šablony, automatizovat rozesílky, měřit první úspěchy… 😊

Co posílat?

  • Rychlé informace o slevách a výhodných nabídkách 
  • Novinky z první ruky 
  • Náhled do zákulisí a zajímavosti o vašem podnikání 
  • Pravidelný přehled událostí 
  • Informace o soutěžích 

 

Nezapomeňte měřit své úspěchy i případné neúspěchy. To, co připadá zajímavé vám, nemusí nutně zajímat vaše zákazníky a naopak. Většina e-mailových nástrojů umožňuje sledovat čísla jako například míru otevření, prokliku, nebo odhlášení. Sledujte je a přizpůsobujte rozesílky svým zákazníkům.
 
Jako první se zaměřte na předmět e-mailu, protože právě ten určuje, jestli si zákazník váš e-mail vůbec rozklikne. Nezapomínejte však ani na kvalitní obsah, který rozhoduje o splnění cíle, který si určíte (nákup, zapojení do soutěže, vyplnění dotazníku…). 

Základem je, aby mail nepadal do spamu. Co pro to můžete udělat si podrobněji řekneme v jednom z dalších článků, teď jen ve stručnosti. 

  • Správné nastavení DSN záznamů 
  • Jednoduché odhlášení z odběru novinek 
  • Správně napsaný předmět 
  • Správný poměr obrázků a textu 

 

Více o předmětu, kvalitním obsahu, ale i ke správnému technickému nastavení, práci s databází, zákonných požadavcích a správnému měření úspěchů si podrobně probereme v dalších článcích.

Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.

Zpět

Soutěž s Coolcredit.cz - vyhlášení vítězů

Soutěž s Coolcredit.cz.cz je u konce a zná své výherce. Podívejte se, kdo vyhrál finanční odměny! Připomínáme, že po celou dobu soutěže byla navýšená provize na 1 925 Kč, která se díky dosažení skvělých výsledků prodlužuje i nadále.

Více

Soutěž s Coolcredit.cz - průběžné výsledky

Přinášíme vám průběžné výsledky soutěže s Coolcredit.cz. Podívejte se, jak si stojíte oproti konkurenci!

Více