Ujistěte se, že vaše e-mailová adresa je správně napsaná. Měla by se také shodovat s vaší odesílací doménou. Tento e-mail by měl být funkční. To znamená, že jej pravidelně kontrolujete.
Cílem spamu je chránit zákazníka před nevyžádaným sdělením. Vyhněte se tedy přemíře vykřičníků, otazníků, emotikon a v ideálním případě taky slovům, jako je sleva, akce, nebo výhodná nabídka. A své předměty testujte. 😊
Pokud text e-mailu obsahuje odkazy, je lepší je schovat do tlačítka, nebo pod odkaz skrytý v textu. Odkazy by měly v ideálním případě směřovat na stránky s vaší doménou.
Nezapomeňte všechny obrázky a bannery, které v e-mailu použijete, popsat alternativním textem. Ne všichni e-mailoví klienti stahují obrázky automaticky a díky alternativnímu textu bude čtenáři hned jasné, co na obrázku je.
Ano, i na tohle anti-spamové filtry koukají. Obrázky by v e-mailu neměly převládat. Správný poměr je 60 % textu a 40 % obrázků.
Jak už jsme psali výše, ne všichni e-mailoví klienti stahují obrázky automaticky. Ke každému e-mailu připište taky jeho textovou verzi, a to se všemi odkazy včetně možnosti odhlášení!
Přílohy e-mailu jsou vždy automaticky penalizovány. Pokud potřebujete k e-mailu přiložit přílohu, zvolte raději externí úložiště, na které v e-mailu odkažte.
Pokud vás klienti ručně označí za spam, dostanete se na tzv. black list. Důvodů může být více:
Návrat reputace je v tomto případě bohužel takřka nemožný.
V posledním článku ze série e-mail marketingu shrneme tipy a triky, které opravdu fungují.
Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.