Odlište se v příchozí poště od konkurence! Pohrajte si se jménem odesílatele. Místo obligátního info@nazevfirmy.cz zkuste dosadit konkrétní jméno, nebo cokoli, co vaše čtenáře praští do očí. Otestovat můžete i některé speciální znaky.
Dobře, ne ke každému sdělení se hodí koťátka. Ale tvorba GIFů je snadná, GIfy jsou nápadné a zaujmou! Sdělte jejich pomocí třeba část informací, které chcete svým zákazníkům předat. Pozor si dejte snad jen na velikost GIfu a taky myslete na to, co jsme si řekli v předchozích dílech – ne všichni e-mailoví klienti načítají obrázky automaticky. Nezapomeňte tedy vyplnit alternativní text.
Uhodnete, na kterou část e-mailové šablony nám uživatelé klikají nejvíce? Správně, je to CTA. 😊 Hned za ním je ale hlavička e-mailu s logem společnosti. Obrázky, loga, GIFy… prolinkujte všechno a ujistěte se, že odkaz vede tam, kam má.
Čas je zásadní. Kdy si vaše cílová skupina nejčastěji čte e-maily? Je to ráno v MHD? Po příchodu do práce? Během obědové pauzy? Nebo až večer doma? Zjistěte to a přizpůsobte tomu čas rozesílek. V záplavě nových zpráv snadno zaniknete.
Většina vašich (i našich) klientů e-maily ve skutečnosti nečte. Jen je skenují očima. Potřebujete tedy, aby narazili na „něco“, co je na první pohled zaujme.
Ještě více, než to, co mohou vaši zákazníci získat, je zajímá to, o co mohou přijít. Využijte efektu ztráty. V předmětu, obsahu, CTA…
Dejte své komunitě najevo, že jsou důležití. Zapojte je do rozhodování, ptejte se na jejich názor, nechte je vybrat si, co by od vás ocenili.
Autorkou článku je Tereza Volná, e-mailing specialist ve společnosti Srovnejto.cz.